Support Questions

Find answers, ask questions, and share your expertise
Announcements
Celebrating as our community reaches 100,000 members! Thank you!

ssh connection Refused for HDP Sandbox

avatar
Explorer

Hi Everyone,The virtualization system I use is VMWare I use HDP2.3 Sandbox, Centos release7 as OS, with hadoop2.7.1. J'ai installé hadoop sur Sandbox, l'installation s'est bien passée. Lorsque j'exécute la commande suivante #./start-all.sh , j'ai un problème de refus de connexion de ssh.

[root@MASTER sbin]# ./start-all.sh
Ce script est obsolète. Au lieu d' utiliser start-dfs.sh et start-yarn.sh
21/06/17 19:06:27 WARN util.NativeCodeLoader: Impossible de charger la bibliothèque native Hadoop pour votre plate - forme ... en utilisant des classes java-builtin le cas échéant
namenodes de départ sur [MASTER]
mot de passe de root@master :
MASTER : démarrage de namenode, connexion à /usr/local/hadoop/logs/hadoop-root-namenode-MASTER.out
localhost : ssh : connexion à l'hôte localhost port 22 : connexion refusée
Démarrage des namenodes secondaires [0.0.0.0]
0.0.0.0 : ssh : se connecter à l'hôte 0.0.0.0 port 22 : Connexion refusée
21/06/17 19:06:49 WARN util.NativeCodeLoader : Impossible de charger la bibliothèque native-hadoop pour votre plateforme... en utilisant des classes intégrées java, le cas échéant
démarrage des démons fil démarrage du gestionnaire
de ressources, connexion à /usr/local/hadoop/logs/yarn-root-resourcemanager-MASTER.out
localhost : ssh : se connecter à l'hôte localhost port 22 : connexion refusée

 
 
1 REPLY 1

avatar

Hi @Justee 

It would be helpful to community members inclined to answer your question if you included which version of the HDP Sandbox you're using, and on what OS and virtualization system (i.e., Docker, VirtualBox or VMWare) you installed it on.

 

 

Bill Brooks, Community Moderator
Was your question answered? Make sure to mark the answer as the accepted solution.
If you find a reply useful, say thanks by clicking on the thumbs up button.